ترامپ صفحه دریافت کمک مالی به ارز دیجیتال راه اندازی کرد شهادت یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری افراد مسلح در نیجریه ۴۰ نفر را کشتند پوتین: درگذشت رئیسی ضایعه بزرگی است وزیر خارجه صربستان: یاد و خاطره آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان در اذهان باقی خواهد ماند نتانیاهو: هدف اصلی اسرائیل، نابودی حماس است حمایت فرانسه، بلژیک و اسلوونی از درخواست صدور قرار بازداشت برای نتانیاهو تمجید وزیر خارجه الجزایر از نقش شهید رئیسی و امیرعبداللهیان در توسعه روابط تهران - الجزیره سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در مرکز غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهیدان خدمت در مصلی تهران برگزار شد + فیلم ساعت ۹ صبح چهارشنبه، زمان اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر‌های مطهر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیام تسلیت رهبر انصارالله یمن به رهبر انقلاب درپی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش محل تدفين شهيدجمهور مشخص شد + عکس اعلام آمادگی نروژ برای بازداشت نتانیاهو اختلال در سخنرانی وزیر خارجه آمریکا توسط معترضان حامی فلسطین + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی در نزدیکی پایگاه ارتش اسرائیل + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی در حرم حضرت معصومه(س) بر روی دوش خادمان + فیلم حضور بی‌سابقه و میلیونی مردم قم در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت + فیلم مصر هر گونه هماهنگی با تل‌آویو در رفح را تکذیب کرد لاپید: کابینه نتانیاهو دچار جنون شده است
سرخط خبرها

انتقاد نخست وزیر موقت پاکستان از اظهارات اخیر مقامات طالبان

  • کد خبر: ۱۹۳۳۲۰
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
انتقاد نخست وزیر موقت پاکستان از اظهارات اخیر مقامات طالبان
انوار الحق کاکر، نخست‌وزیر موقت پاکستان اظهارات تهدیدآمیز برخی از رهبران طالبان به خاطر اخراج مهاجران غیرقانونی از آن کشور را «غیرمسئولانه و گمراه‌کننده» خواند.

به گزارش شهرآرانیوز، نخست‌وزیر موقت پاکستان که روز سه‌شنبه در یک نشست خبری سخن می‌گفت با اشاره به افزایش اقدامات تروریستی پس از اعلامیه‌های اخیر طالبان مبنی بر اخراج اجباری مهاجران اهل افغانستان از آن کشور گفت که: اظهارات رهبران (طالبان) احساسات مردم سرافراز پاکستان را جریحه دار کرده است.

او تاکید کرده است که تصمیم حکومت پاکستان برای بازگرداندن شهروندان خارجی غیرقانونی غیرمنتظره و تعجب آور نیست.

وی تصریح کرد: این بیگانگان غیرقانونی بیشترین نقش را در دامن زدن به ناآرامی در پاکستان دارند.

به گفته کاکر، در دو سال گذشته حدود دو هزار و ۲۰۷ پاکستانی بی‌گناه در حمله‌های تروریستی کشته شده‌اند.

نخست‌وزیر موقت پاکستان ادعا کرد که به دلیل این‌که مهاجران اهل افغانستان در پاکستان در اقدامات تروریستی و انتحاری دست داشتند، از آن کشور اخراج خواهند شد.

وی با تاکید بر این‌که پاکستان دارای امتیاز قانونی و اخلاقی برای بازگرداندن شهروندان خارجی غیرقانونی است، افزود که هیچ‌گونه عقب‌نشینی در این سیاست وجود نخواهد داشت.

انوار الحق کاکر از طالبان خواسته است تا پاکستانی‌هایی را که به‌طور غیرقانونی در افغانستان اقامت دارند و در داخل پاکستان فعالیت‌های تروریستی انجام می‌دهند، تحویل آن کشور دهند.

او همچنان تاکید کرد که طالبان تمام اقدامات ممکن را برای از بین‌بردن مخفیگاه‌ها و اردوگاه‌های آموزشی تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان انجام دهند.

انورالحق کاکر افزود که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، ۶۰ درصد حملات تروریستی در پاکستان افزایش یافته است و تی‌تی‌پی (طالبان پاکستانی) که از افغانستان فعالیت می‌کند، در پشت این حملات بزدلانه قرار دارد.

کاکر تصریح کرد که طالبان بدون توجه به تضمین‌ها، تدابیر لازم را در برابر گروه‌های تروریستی اتخاذ نکرده‌اند، بلکه شواهد روشنی نیز مبنی بر تسهیل آن‌ها به دست آمده است.

این در حالی است که در چند روز گذشته شماری از رهبران طالبان به‌طور پیوسته نسبت به تصمیم پاکستان به خاطر اخراج مهاجران غیرقانونی از آن کشور انتقاد‌های تند کرده‌اند.

در این میان، ملا حسن آخوند، رییس‌الوزاری طالبان با لحن تند و هشدارآمیز خطاب به مقام‌های پاکستان گفت که با رفتاری که با مهاجران در پیش گرفته‌اند، انتظار روابط نیک با افغانستان را نداشته باشند.

همچنان شیرمحمد عباس ستانکزی، معین وزارت خارجه طالبان، رفتار حکومت و نیرو‌های امنیتی پاکستان با مهاجران را «ظالمانه» خواند و هشدار داد که رویکرد طالبان در این زمینه تغییر خواهد کرد.

وی تاکید کرد که رژیم طالبان وزارت دفاع قوی دارد و نسبت به بیشتر همسایگان تسلیحات بیشتر و نیرو‌های آموزش‌دیده‌تر دارد.

منبع: هشت صبح

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->